Le barzelete

“La sai l’ultima?” l’è ’l titolode quela sèrta trasmissionin do’ cì conta barzeleteel vien proclamà campion.Ghe pol ‘ndàr dèsso ’nca ’l Sindaco che con impeto oratoriopodarà portàr in videotutto el so gran repertorio...parché za sèrto in sti aniel ghe n’ha contàdo tante!,bele, sporche, irresistibili,come un vero comediante!El s’avea un giorno inventàdo:“Il traforo si farà!Vedo luce in fondo al tunnel!State chieti, ch’è realtà!”Quan’ l’ha dito che in Arenai avarìa messo su el cuèrto:“Non son bale! Questa voltasi farà, si fa per certo!”(e in boresso i veronesii se l’ha tosto contàda,desgropandose i pensierico na bela sganassàda!)N’altra volta: “Se in Lessiniasi prospettan tempi cupi,presto, armiam le carabine!,per sbaràrci in costo ai lupi!”E del so Vice l’avea dito:“Ha fatto tanto per Verona!”...come a dir: semo pitochise i ghe cava la poltrona!(e più d’uno, sganassandoassai più che ne le farse,in un cressendo de boressol’ha ris-cià de stofegarse...)E ogni tanto el conta ancora:“Filobùs? question di ore!È già pronto per partire!Manca ormai solo il colore!”E ogni tanto el ne riconta:“Il traforo si farà!Avrem bus, funicolare,l’Arsenale sistemà!”E n’antra volta: “Che m’importase hanno i musici le lune?la Stagione della liricala organizzerà il Comune!”Ma è rivà proprio in sti giornila più comica de tute!no se pol proprio resistar’vanti a simili battute!...ché l’ha dito: “C’è ripresa?In Arena vien la gente?Tutto il merito, signori,è dell’ex sovrintendente!”...e gh’è stà cì è cascà in terarugolandose dal ridar...no i ha fato gnan na piegasolo quei pagà par scrivar!Ma a sto punto la Giuriaza ha capì, ’vendole lete,che nessuno l’è più bravoa contàr le barzelete!